spel, spel, spel; budget

Uhoh! Kom på att jag fick App Store i och med en uppdatering. Laddade ner Twitter (fd. Tweetie app), och sen upptäckte jag massor av spel. OM NOM NOM! Har spelat igenom några demos, kolla upp trailers, läst recensioner och funderat. Sen hade jag plötsligt köpt två stycken, fått ett gratis och jag har planer på att ladda ner åtminstone tre till. Jag funderar på att skriva om dem på Myskoteket när jag kört igenom det första. Då blir Tomb glad! Fast först ska jag skriva klart allt annat jag lovat...

Här är lite länkar till demos jag körde och är sugen på: Jane Croft; The Baker Street Murder, Phantasmat, The Mystery of the Crystal Port och Cogs.

Verkar dock vara en ny sorts peka-klicka-genre jag själv aldrig har provat på. Du ska hitta objekt som står på en lista för att kunna komma vidare. Här finns inga röster eller att du själv får springa runt. I mina vanliga peka-klicka så gäller det att kombinera objekt, springa runt och föra dialoger. Men ja, de här spelen är budget. Det är inte Syberia eller The Longest Journey vi pratar om. Ohoho! Och Cogs är ett mysigt steampunk-pussel. Fast det är lite fusk, för det har jag faktiskt redan spelat hemma hos Andreas. Älskart<3

Jag får återkomma med mina tankar när jag kört igenom de andra!



Comments
Postat av: sofie

ååh kollar i min kalender & om inte en annan kompis kommer den 15-17 april så är den helgen ledig. annars så åker jag hem veckan efter, 21a! men om du vill hälsa på växjö (which you totally should) så kom till valborg eller veckan efter :D

2011-03-23 @ 21:41:11
URL: http://juicepocket.blogspot.com

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0