Glad i mat

Efter att ha sett filmen Julie&Julia, som för övrigt är en trevlig och bra sådan, så har jag varit sugen på att baka och laga mat. Hela tiden. Jag fick en surdegsbebis utav Daniel E i början av sommaren och den lever än. Nu bakade jag inte så mycket surdegsbröd, utan istället gjorde jag bröd som var gjorda på degar som fått stå och jäsa över natten.

Därför sitter jag och går igenom den hög jag har av recept som jag klippt ut ur tidningar eller kopierat från min mammas receptpärm - jag blir rädd när jag inte ens kan se mappen av recept som jag har på datorn eller de tusentals sparade länkar i ett hörn! Nu när jag faktiskt har en ugn som jag skulle vilja bekanta mig med så kanske det är dags att försöka göra något seriöst av saken. Sluta köpa bröd, äta samma saker som jag alltid gör och etc. Klart det är trevligt med favoriter, men nu är det viktigt att jag blir av med högen. I någon sorts takt. Kanske 1-2 recept veckan blir lagom?

Sen kommer jag behöva en flykt från allt studerande och helvetiska programmerande (som för tillfället är obefintligt men vad kan en idiot göra egentligen). Äh! Blir säkert fint. Flum. Oh, den 19e augusti så sätter Bondens egen marknad igång igen. Utanför Resecentrum här i Uppsala. Kan tillägga att det första receptet blir skivat rostbröd. Mmmmmmmm!

Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0