huvudverk

Det här med skolan och alla lösa papper jag har fått genom åren är irriterande. Jag har fyllt en adlibrislåda till brädden med papper från gymnasiet andra och tredje år, säkert från första också men det har jag helt missat. Vad ska jag göra med alla papper? Varför slänger jag inte bara hela högen? Där bland planeringar och uppgifter finns det faktiskt vettiga saker. Som ett häfte med engelsk grammatik och övningar, japanska skrivregler och ett flödesschema för hemsidor. Jag har otaliga gånger försökt sortera högen till tre mindre högar; spara, kanske och slänga. Jag har gett upp i mitten av min organisering och gjort allt till en enda hög igen eftersom jag fått huvudvärk och inte kan bestämma mig för vad jag vill göra med vad.

Tänk om jag vill titta tillbaka i framtiden? Jag kanske behöver övningspapper för matte b senare i livet? Jättefånigt men det är då jag tänker "tänk om". Jag får ta tag i det där en annan gång. Som vanligt.

Har ni sparat era papper från skolåren? Vad har ni gjort med dom?

Comments
Postat av: Anton - Klorixx

Jag har väl lite samma dilemma nu (dock iom att jag ska flytta). Men jag lär slänga så gott som alla pappren, för det mesta känner jag att det är lätt att hitta på nätet.



Skulle väl vara om någon är speciellt bra och kanske tar upp saker som är svårt att hitta.

2009-07-11 @ 18:18:08
URL: http://www.klorixx.com
Postat av: Tomb

Jag har slängt alla papper jag får. Vanligen runt en timme efter jag fått dem.

2009-07-11 @ 18:56:26
URL: http://verklighetskrig.com/blogg
Postat av: Disa

Jag har sparat hur mycket papper som helst för jag får också den där känslan av att jag kanske får glädje av dem i framtiden. Nu senast hade jag problem med att slänga mina kemianteckningar så de fick följa med i flytten. Sen brukar jag iofs få ryck ibland och sortera bort alla lösa papper och saker som inte har något nostalgivärde, det är mest skrivuppgifter och sånt som jag inte vill göra mig av med. Jag är ganska säker på att det kommer vara mysigt att kunna bläddra i sina gamla skolsaker när man blir äldre, men precis allt är inte värt att spara.

2009-07-13 @ 15:52:55

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0