blogga

Enligt min Google reader så följer jag 35 personliga bloggar men egentligen är det kanske hälften som aktivt uppdaterar, dvs skriver ett inlägg varje vecka eller så. Jag kom att tänka på bloggar när jag beslöt mig för att inte skriva ett inlägg idag om min kväll med gamla klasskompisar från gymnasiet (känns så fel att inte säga att det är folk från klassen!). Detta för att jag inte orkar redigera bilderna jag har tagit. Istället tänkte jag slå ihop det och ett inlägg imorgon om Harry Potter filmer som jag ska se, men då började jag fundera över hur jag skulle få två ämnen att inte bli får långt eller tråkigt. Och det är väll egentligen här som jag kom in på bloggar som jag följer och hur innehavarna skriver sina inlägg. Det kan vara ofta och mycket, långa och korta, bilder, inga bilder etc. (ni fattar.)

Så vad är egentligen bäst? Klart att det går att variera, men personligen gillar jag att skriva korta och sådär halvofta, men jag låter bli och skriver sällan istället. Känns som om jag spyr ut för mycket tankar. Att uppdatera ofta får mig att "tvingas" läsa mycket på en gång, medans sällan får mig att inte följa alls. Det är så fånigt att använda ordet lagom, men det ulitmata är väll ändå 2 ggr om dagen kanske eller 3 ggr i veckan. Ish. 

Lär bli två olika inlägg i alla fall om den här dagen, och Harry Potter-filmen får också ett eget.

Det här blev inte alls som jag hade tänkt mig :D Det är alltid så smart och logiskt när jag borstar tänderna!


Comments
Postat av: Tomb

Jag gillar att skriva allt. Men då jag läser skumläser jag efter ord. Verkar det intressant går jag tillbaka och läser hela. Sen har jag en del bloggar jag alltid läser allt av osv.



btw. du måste skriva en recension av filmen sen! (Till myskoteket) Så fort som möjligt. Helst direkt efter. o_o Jag kommer inte kunna se den på evigheter och det känns som en mycket viktig film att skriva om!

2009-07-15 @ 03:30:48
URL: http://verklighetskrig.com/blogg
Postat av: Emma

Vad filosofisk du var idag :P



Idk man, I just post random crap when I feel like it. I don't really put that much thought into it. I like it when posts are short and relevant though (pretty much the opposite of my own xD), tl;dr posts are boring, most of the time.

2009-07-15 @ 19:49:40
URL: http://tokoshie.livejournal.com/
Postat av: Lisa

Jag uppdaterar fasligt sällan :p

Fast jag måste ju skapa de saker jag bloggar om innan jag kan skriva inläggen.

2009-07-17 @ 17:01:39
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: Alice

Det är ju dina tankar jag vill läsa, så fortsätt spy ut dem. :> <3

2009-08-04 @ 03:12:39

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0