Serenity

Intressant. Jag har tagit mig tid att börja kolla på en film jag spelade in för länge sen. Serenity. Verkar påminna lite om the Fifth Element. Här är de första tankarna som slog mig:

"Den är konstig. Den följer nog inte den klassiska dramaturgin."

"Finns soundtracket på Spotify?"

"NAJS! Captain Hammer!"

"........titta där, Joss Whedon är inblandad och den stora faktorn."


Jag kände mig tvungen att starta datorn och skriva ner det här innan jag helst skulle förlora känslan. Fast jag nästan lovat mig själv att inte logga in på hela dagen.

Hoban 'Wash' Washburn: This landing is gonna get pretty interesting.
Capt. Malcolm Reynolds: Define "interesting".
Hoban 'Wash' Washburn: [deadpan] Oh God, oh God, we're all going to die?


SNAP. Nu vet jag varför den inte är "klassisk"! Den är baserad på Firefly! Hajade till när jag kollade upp det på wikipedia. Haha, serien Hanna pratat om. Klart det kan följa en klassisk dramaturgi, men eftersom den är baserad på något som inte är en film från början händer det att det kan bli annorlunda. Kom på mig själv med att börja diskutera film så jag ska sluta skriva nu... BTW, episkt slut.


Comments
Postat av: Tomb

Inte precis en film jag värderar högt. :3

2009-01-05 @ 01:10:35
URL: http://verklighetskrig.com/blogg
Postat av: HANNAH

Nähä? o: men den var sevärd

2009-01-05 @ 19:23:33
URL: http://inkthos.blogg.se/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0