time for a pop-quize

Min mor och jag gjorde för någon vecka sen sylt och marmelad på massor av bär som växer i trädgården, och skogen här i närheten. Det var smaskens att få smaka på det idag. Alla burkar har fått stå och vila.

Min höst är bestämd, jag menar att det är bestämt vad det är vad jag ska göra med den. Jag kommer att läsa litteraturvetenskap I 30hp på helfart på Stockholms Universitet, datakunskap på distans och även matematik c på Komvux här i Åkersberga. Samtidigt hoppas jag få några pass på jobbet om de vill ha mig. Det kommer bli stressigt (hoppas jag inte), men allt är nytt. Universitetsvärlden är snurrig men jag kommer klara mig!

Så jag gjorde lite test som jag hittade på internet för att besluta mig om hur jag fungerar, eftersom min gymnasietid bara visade mig ytligt hur kugghjulen snurrar :<

Enligt dessa test är jag en 'visual learner', jag använder mig av färger och bilder, diagram och listor. Hur det här testet egentligen är pålitligt vet jag inte eftersom Andreas klagade över hans resultat medens jag tyckte det stämde ganska bra. Avgör själva.

Även att min vänstra hjärnhalva är den dominanta i mitt tänk och sätt. Det här tycker jag är konstigt eftersom att knappt hälften av alla saker på listan stämde in på mig. Det kanske är så att de punkter som stämde var så pass dominanta att min vänstra hjärnhalva segrade över den högra.

Nyfiken över hur du tydligen fungerar? Här är länken för hjärnan och här är den för studerande.

Comments
Postat av: Emma

You are a left brain dominant student!



You are a very visual learner.



(Haha, fick lika :D)

2009-08-13 @ 13:48:34
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

svar;

haha.

aså jag saknar dig. kommeru ihåg när vi hade tjejkväll hos emma? omg.. vill tillbaka aså </3

2009-08-16 @ 23:52:22
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tackar! ^^ Blev väldigt nöjd med dem,det är bara irriterande att de är så svåra att dricka ur.... :(



Jag gick effektiv inlärning i gymnasiet, och jag är också främst visuell. Jag vet inte vilka övriga inlärningstyper som ingick i det där testet, var det auditiv och kinestetisk? Auditiv var min näst mest dominanta inlärningstyp, me think.



Din nya layout är cool btw ^^

2009-08-18 @ 11:57:57
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

svar;

ily brushän

2009-08-18 @ 20:24:01
URL: http://takai.blogg.se/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0