Vilken urusel ...

...fredagsmorgon. Vaknar med en svullen och mycket värkande hals, en lätt huvudvärk och frossan går inte att göra något åt. Jeans, knästrumpor, långärmad och R.E.M blir mitt skydd idag men jag tvivlar på att det kommer att hjälpa mig genom dagen. Har säkert feber mina ögon är svullna.

Jag kan inte stanna hemma, vet ni varför? Ska få tillbaka ”essays” vi skrev innan lovet, litterär gestaltning kommer vi börja skriva dialoger åt TV-esteterna, sen var tanken att jag inte får någon lunch därför att jag ska till Täby centrum och köpa extern hårddisk och Koss hörlurar. Tydligen är det en bra kampanj Kjell kör på. Uh-huh.
Religionskunskap efter det, jag har inte lämnat in hemtentan eller papperet om en god handling som för övrigt är 2 månader försenad. Det är så underbart med försenade uppgifter. Håltimme, klassråd och till sist japanskan. Hiragana prov! Kom på att jag jobbar imorgon så jag gick in igår och pratade med chefen ifall det var ok om jag kunde jobba på fredag istället (idag) och hon skulle samtala med damerna. Annars blir det Uppsala först på lördag och inte ikväll. Min enda pepp just nu.

Apropå Uppsala. Jag hade en skum dröm inatt/imorse. Andreas vad med, TLN, Immortelle, Tomb och några fler som jag inte minns att jag såg men som jag visste var med. Det blev äventyr med Andreas. Vattenfyllda bilar, bekämpning av det onda, skulle spela WOW bara att det inte var WOW utan något annat konstigt rip-off. Jag var inte så talangfull, men det gör inget. Drömmen kändes väldigt verklig men inte hotfull som de brukar vara. Elle lite kanske.. TLN med galen ansiktsmask och klippor där alla utom jag glatt hoppade ner på.

Borde kanske äta frukost men min hals tar kål på mig. Kanske går hem efter Engelskan helt enkelt, halsen kan bli bättre. För det vore jättebra om jag inte missade hiraganaprovet. Ino-sensei är gullig och snäll, men jag vill vara duktig elev.

Min skolväska väger cirkus 7,5kg idag.

Jag insåg precis att ifall jag skippar halva skoldagen och åker hem, så kommer det bli mycket tjafs om att åka till Uppsala eller inte. Ajaj. Det här med föräldrar; inte min grej.

Comments
Postat av: Emma

aw, you poor thing huggles some days everything just sucks. don't worry about the hiragana test, it wasn't a big deal ^^ krya på dig!

2008-11-07 @ 19:35:58
URL: http://tokoshie.livejournal.com/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0