en ovillig paus från allt?

Min MacBook är på reparation. Jag ringde verkstaden idag, och topcasen behöver bytas ut. Det kommer att gå på några tusenlappar men det är skit jag får ta. Det värsta är att min har erbjudit sig att betala hela summan! Det får mig att må sämre än vad jag redan gör över min klantighet. Nåja. Får tillbaka den nästan exakta summa jag behöver på skatten... Så uh, ja. Det är därför jag inte är online. Alls. För datorn jag skriver på nu är "familjens" (min gamla skoldator lol) och där kan jag inte sitta lika mycket som jag annars behöver.

Jag har överlevt min första av två arbetsveckor på Reneriet. Det har gått bra och det går förhoppningsvis ännu bättre när vi startar igen (imorgon!). De är helt okej. Känner mig som en tråkig svensk tjej, som helst vill sitta ifred i ett hörn och bara sköta mitt jobb, men nej nej, jag ska föra samtal med alla och vara en av dem. Haha, jag har blivit som en svensklärare för en kille. Eller ja, han är väll åtminstone 30+. Han övar sin svenska på mig. Det är väll helt okej men jag har fortfarande svårt att släppa mitt svenska arv som har en inpräntat personlig bubbla. Den spräcks dagligen :( Förkylning också. Jepp. Jag har varit lite sjuk de här dagarna men nu har snuvan kommit så den är strax över. Jag hoppas att jag fick den pga. att jag fick gå i regnet utan paraply i tre dagar, och inte för att jag städar hytter.

Jobbet på biblioteket har också gått bra men jag har bara två lördagar kvar där, och sen 7 arbetsdagar i augusti. Det är sorgligt, jag vill inte lämna mina tanter. Kan helt ärligt säga att jag kommer att sakna dem. Pah. För varför ska jag sluta på biblioteket? Jo! Jag har fixat en lägenhet till hösten i Uppsala! Ska bara se till att komma in på UU nu så är höstterminen fixad.

Vad mer har hänt? Min lillasyster har fyllt 18 år. Stor tjej nu, men hon kommer alltid att vara en liten plutt. Mina syskon och jag samt brorsans flickvän gick tillsammans på vår kusins studentskiva. Det blev faktiskt riktigt roligt att gå ut med dem. Lite konstigt att se sina syskon fulla dock. Och lillasyster hade en stor fest här hemma i huset, men jag flydde till några vänner och en grillkväll istället eftersom jag inte fick/kunde sova hemma.

Vet inte vad mer jag kan säga? Är stressad för min sista vecka på universitetet. Inte färdig med min uppgift. Samt att lektionerna sker så att jag bara kan vara där en timme för sen måste jag rusa till Slussen och jobba.

Tack för idag.


Comments
Postat av: sofie

vilket liv! :O jobba inte ihjäl dig.. :3

förresten så fungerar skoldatorn utmärkt ;) haha

2010-05-31 @ 14:41:27
URL: http://juicepocket.blogspot.com
Postat av: Sara Ekström [Fotoblogg]

Haha just ja x) förlåt mig!

Tack så mycket :D :D

Jag ska plugga japanska ^^ och sen dra till japanland. Om inte det händer så blir det fotoskola!

2010-06-07 @ 09:56:48
URL: http://jibun.blogg.se/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0