äh en snabbis

Värdelöst. Fick en uppgift i textkommunikationen idag. ”Det är en sån där som vi drar till med när det väger mellan två betyg. Men det blir jättebra eller hur??!” Meh. Får ta itu med den imorgon också, när jag ska spendera 3-4 timmar i datasalen och klippa/manipulera/skapa/skriva/koda/all den där jazzen. Jag gjorde ett fantastiskt studerings-schema under kultur-och idéhistoria. Jag behövde ändå inte höra på eftersom S-klassen skulle redovisa konstnärer från romantiken. Vilket de misslyckades med. Jag vill inte låta dryg eller så men… ja. Så är det helt enkelt. Jag äter lyckligt på min macka som jag stal från pappas brödpåse. Dricker mjölk och klagar över huvudvärk och skolan. Tydligen är jag inte ledig på fredag, så det blir till att masa sig ner från Uppsala tidigt. Jag som hade såna storslagna fredagsplaner.

Det var spännande på jobbet idag. Eftersom en dam där ska pensionera sig så beslöt alla att dra iväg på någon show-middag, men insåg att de inte skulle kunna jobba de sista 3 timmarna. Då fick jag och en annan timanställd rycka in (Elisabeth är en rar gammal dam.). De sista 40 minuterna rullade vi bara tummarna och väntade på att börja stänga ner och låsa, men tiden innan där satt jag i informationsdisken och snurrade. Det var roligt. Mindre roligt var när en galen tant vägrade inse att jag inte kunde hitta en bok som hon påstod fanns. Tog en timme att bli av med henne.

Dags att sluta klaga och börja plugga igen.

Edit efter en kommentar:
Jag arbetar på ett bibliotek men alla pensionärer råkar säkert hamna där oftare än på vården.

Comments
Postat av: I Love Travel

Får du verkligen skriva om ditt jobb öppet, har man inte tystnadsplikt inom vården? =)



Kika in på I Love Travel för reseinspiration. Ha en bra dag!

Postat av: Tomb

Speciellt om man vårdar böcker!

2009-05-13 @ 22:17:50
URL: http://verklighetskrig.com/blogg
Postat av: Hamstur

I Love Travel: Jag har ingen tystnadsplikt inom biblioteksväsendet.



Tomb: Mm, mitt jobb det.

2009-05-13 @ 22:22:58
URL: http://inkthos.blogg.se/
Postat av: Lina

En nyfiken fråga: hur kommer det sig att du jobbar på bibliotek? :) Jag tänkte, du går på gymnasiet och allt.

/Lina

2009-05-21 @ 19:53:36

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0