mat & bak

Jag vet att jag säger att jag bara kan baka och inte kan laga mat. Det är klart att jag kan laga mat. Åtminstone såna rätter som vem som helst kan göra, typ, koka pasta och göra en tomatsås till. Problemet med matlagning, för mig, är att det är mycket känsla och improvisation som gäller för att det ska bli riktigt bra. Det går såklart att följa recept och få det lyckat men det är ändå en hel del spontanitet som spelar roll. Med bakning ska alla mått vara exakta. Det är tekniskt och metodiskt, jag känner mig mer bekväm med det än att laga mat.

Trots detta så ÄLSKAR jag att kolla på matprogram, läsa om mat och klipper sönder alla mattidningar på jakt efter recept jag önskar att jag kunde prova.

Nigella Lawson, Top Chef, Top Chef Just Desserts, Man vs. Food, Gordon Ramsay, Jamie Oliver, Masterchef/Sveriges mästerkock, Leila Lindholm, Hell's Kitchen och Per Moberg är några viktiga källor till min dos av mat och bakning :3 Sen en hel del bloggar. Mmm! <3

(Sen så spelar nog min 'sweet tooth' en stor roll i att jag föredrar att baka ;3)

Comments
Postat av: sofie

"hej jag heter hannah & är tjock på insidan" ;D

2011-03-10 @ 09:47:27
URL: http://juicepocket.blogspot.com

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0