jobbintervju

Jag har sökt ett jobb som kanske inte ens blir av. ULs huvudkontor har haft funderingar på att externt ta in någon som kan ersätta deras receptionist. Hon råkar vara Emma :3 Så hon hörde av sig och frågade om jag var intresserad vilket jag var! Är tacksam att hon tänkte på mig. Efter lite mer än en månad så bestämde jag och Jeannette, personalansvarig på huvudkontoret, möte för att få ett ansikte av varandra och prata lite.

Jag tror hon var intresserad och verkade tycka att jag var en trevlig och vettig tjej, men hon förklarade att de kanske inte ens skulle skapa den här extratjänsten. Den skulle innebära att jag hoppar in när Emma har semester eller plötsligt inte kan komma in en dag.

Självklart håller jag tummarna för att de beslutar sig att köra på det här och att de väljer mig men vi får se. En sak som slog mig när jag gick till intervjun var att hur behändigt det vore att ha en färdig mapp med kopior på nödvändiga papper som kan vara bra att ha vi en jobbintervju. Ibland på intervjuer så kanske det behövs ett extra CV eller betyg fastän de inte bett en att ta med sig det. Då är det bra om man har tänkt i förväg och "just in case" tagit med.

Därför har jag satt ihop en egen nu (lagom i efterhand…). Har ni en sån mapp eller liknande?

Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0