Lolitadagen

I anslutning till Ulrika Minami Wärmlings utställning, La tenue du jour: Noir!, bjöd Konsthuset i Uppsala in till Lolitadagen. Det fanns cupcakes, och ekologiskt te från Pekoe. Samtidigt pågick även en lolitaloppis. Senare hölls ett föredrag om lolita-kulturen med Maria Sjöberg.

Jag tycker väl att det var en trevlig upplevelse. Något behövde jag göra med min söndag, och då kunde jag lika gärna använda den till olje- och akvarellmålningar. Äta cupcakes och smygtitta på lolitor. På grund utav växelbrist i kassan fick jag betala 40 istället för 20 kronor för en kopp te med sötsak, men jag antar att vinsten gick till verksamheten. En mycket god investering! Kultur till alla! Jag inhandlade också ett par söta örhängen. Tyvärr inga bilder på just dem, men bilder på allt annat har jag! Ni kan trycka på bilderna för att se flera på min Flickr.

Och som ni kan se på första bilden så pågår själva utställningen fram till och med den 17e april så om ni har vägarna förbi Uppsala kan ni ta er en titt. Vretgränd 2 är adressen.

 


Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0