första dagen på jobbet

Efter två veckor av träning på Reneriet så är jag nu en timanställd rookie. Idag var, som titeln lyder min “första” dag, och då inte som en noob. Wooh. Det var alltså dags för mig att sätta allt jag lärt mig till test. Bevisa vilken ordentlig och uppmärksam tjej jag är som vet precis hur det ska städas. Det ska gå fort och framförallt rätt! Jag har trots allt bara 1 timme och 45 minuter på mig att städa ca 40 badrum.

Skitsnack!

Så tusan heller att jag fick städa som jag lärt mig. Redan efter 4 hytter så kom Maia (den äldre kvinnan jag skulle jobba med) fram till mig, förklarade att jag städar “fint” men att det inte kommer gå att städa så eftersom vi aldrig kommer hinna. Därför visade hon mig hur jag ska skulle göra. Strax därefter dök Kamron upp (kompis till mannen som övar svenska på mig) och förklarade även han hur jag ska göra. Alltså så är allt jag lärt mig bra att kunna i teorin men verkligen inte i praktiken. Jaha...

Kul. Men jobbet blir gjort och det blir rent. Inte så rent som jag fått det skolat, men ingen som åker båt skulle klaga. Jag är tacksam och lättad till de personer som hjälpte mig idag. Verkligen, att folk kan vara så snälla. Jag är bara den förvirrade nya tjejen som går fel och är jättelångsam. Ska nog gå bra ändå, nu när jag vet hur det EGENTLIGEN går till. Lite bitter är jag ju, but that's life. A bitch.

 


Comments
Postat av: Emma

Sådär var det när jag städade på hotell också :(

Lärde mig en sak av en tjej och sen kom en annan och gjorde helt annorlunda!

2010-06-09 @ 17:12:26
URL: http://immortelle.se
Postat av: Hanna

Jag har jobbat lite med att städa ett dagis. Där står småbarns hälsa på spel, men det finns ingen chans i världen att man hinner städa ordentligt på 3h. Det finns nog inga städjobb där man hinner städa ordentligt.

2010-06-09 @ 18:39:41
Postat av: Ann-Sofie

Du har snart fått kläm på det hela. Men visst var det snällt att visa hur det gick till för att förenkla för dig... Hoppas det fortsätter gå bra!

2010-06-09 @ 19:23:02
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Alex

Jobbar oxå på Rene. Tycker att det är satans jobbit där. Har snart jobbat där i 2 år. Folk är som slavar där och regler som inte finns men man måste följa de. Vilket jag inte gör! :P

Vad heter du :)

2010-08-17 @ 11:44:11

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0