Handyman

Växlar mellan att olja in bordet, skriva på Eclipse för Myskoteket samt kolla på Family Guy.

Vad är det för jäkla bord jag tjatar om? Jag vet inte när det hände men en dag så stod det ett litet slitet bord på min våning av huset. Det blev bestämt nu i våras att jag skulle få ta med mig det till Uppsala när jag flyttar. Eftersom det var så gammalt och slitet så blev det mitt ansvar att rusta upp det. Igår satte jag igång på allvar med att skrapa och slipa den stackars träbiten.

Nu kommer jag till det, för mig, överraskande. Jag visste att det har tillhört en släkting men inte att det var min farfars mors! Valborgs gamla matbord D: Mm, hon hetter Valborg, hur fint är inte det? Bordet är från tidigt 1900-tal. Va! Och det har mina föräldrar låtit mig köra slipmaskinen på. Galet. Min far är som ett litet barn igen när han har visat mig hur jag ska göra när jag oljar och filar på det. Han är en gammal träslöjdlärare. Minsann. Visat sig på senare år här hemma att en del av våra möbler är hans design, och vissa är det han som snickrat.

Det är hur som helst jättefint~ Mitt lilla bord. Är redan ganska litet men det går att fälla ner de båda skivorna på sidorna så blir det ännu mindre. Det har också två behändiga lådor i sig.


Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0