PARANOIKER-kritisk Scenindex med utbredning Betydelse

Titel slumpad och översatt i google-translator.

Vilken härlig morgon. Helt otroligt att jag tycker att en skolmorgon är härlig. Jag sov över hos min klasskamrat Sofie, eftersom hennes föräldrar är bortresta och behövde sällskap. Perfekt, jag lyckades anstränga mig och fick gjort lite skolarbete. Har lagt märke till att det är de där små uppgifterna som stoppar mig till att fortsätta med de större. De lägger där i sin hög och gror. Sofie och jag gjorde kakor, lyssnade på hennes skumma playlist (Happy times?! Vem döper en playlist till det?) och jag läste Watchmen i smyg. Klockan 23:23 låg jag i gästrummet och skulle sova. Det kändes skumt. På sista tiden har jag lagt mig tidigt, javisst, men det här måste vara tidigaste tiden hittills. (Fattade någon mitt skämt där? Allitteration? Äh.)

När jag vaknade i morse 07:00 av mitt larm låg jag kvar i säkert 20 minuter till. Hade aldrig gått att göra hemma, måste gå till bussen senast kvart över sju. Åh, apelsinjuice till frukost. Det bästa som finns!

Sofie tog bilen till skolan så det var hur soft som helst. Slapp gå i snöslasket. Så nu sitter jag i korridors-soffan med Malin och uppdaterar mig i internet-världen; kom inte åt internet hos Sofie via laptop-chan.

Idag blir det en bra dag. Fast min telefon dog i morse.

Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0