animekoma

Det var ingen bra idé att se klart Tengen Toppa Gurren Lagann och sen försöka sova. För grejen är den att när jag sett klart på en animeserie (särskilt om den varit ovanligt bra och/eller mörk och svår) så hamnar jag efter att det är färdigt i en slags koma av misär. Allt blir svårt, livet är inte värt att leva etc. Koman går över efter några timmer och sömn. Fast det är ungefär så jag kan bedöma huruvida en serie har varit bra eller inte! Lite som att när jag vickar på tårna när jag hör en låt så är den bra. Okej, inte bästa jämförelsen men så uppfattar jag det.

Vad jag verkligen gillar med TTGL är att den förvånade mig konstant. Jag kunde aldrig räkna ur hur det skulle sluta. Det är imponerande.

Gosh. Huvudvärk. Min säng är inte färdigbäddad. Misär.

Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0