It's the End of the World

Vaknade förvirrad imorse. Först av att pappa väckte mig och sade hejdå och sen av mitt alarm. Jag är alltså förvirrad. En smärre huvudvärk, sömnig och förvirrad. Ska leta rätt på något ätbart.

Senare: Jag halvsov i soffan och tittade slött på animal planet. Duschade. Pappa ringde på hemtelefonen så jag fick stå där i bara en handduk och frysa, när vi diskuterade mitt bankkort. Inte kul! Men jag hade en skum dröm imorse. Jag har drömt den förut men antingen så minns jag saker från drömmen den här gången, eller så hände saker annorlunda. Jag försökte bland annat bli vän med en tecknad, talande ko som hade dåligt självförtroende. Jag är nyfiken på vad Freud skulle säga? Det stormade hela natten vilket betydde att spadarna upphängda på väggen utanför slamrade om vartannat. Pepp på spotify.

(jag skriver i en flytande punktlista. Hur sjukt pedantiskt undermedveten är inte jag fifan.)

Senare: Kollade det sista på Internet. Haha! Internet med en versal ”i”. Jag skrattar irl. Jag skulle kanske ta och föna håret? Blåsa det torrt så jag slipper ha en galen frisyr som står åt alla håll. Nyser sitter jag och gör också (Det verkar som om satsen skulle ha för många finita verb.) Skulle gärna slippa bli sjuk igen innan den här estlandresan och uppcon är avklarade. Skönt förresten, att det ordnade sig med mina oroligheter inför sovsalsvaktandet. Apropå uppcon så kom jag att tänka på Andreas. Jag skulle ju faktiskt ringa. Fast jag skulle tydligen försöka hinna äta någon riktig mat innan jag blir hämtad. En timme och tio minuter kvar. Mat var det ja…

Senare: Lugnt eller lungt? Det första ska det vara och jag känner mig fruktansvärt skadeglad just nu. Precis vad jag behövde. Väskan är packad, allt är laddat och avstängt, jag har hela rena kläder och mina glasögon sitter där de ska. Högen med kläder för uppcon är i en fin hög på golvet. Ska leta reda på en bra bild att ha till inlägget. En annan sak; är det bara jag som känner det? Oroligheter i luften. Troligen är jag bara extra paranoid.

Nu orkar jag inte skriva mer eller ha igång datorn. Ska publicera det här, kolla det sista och ringa Andreas. Sen blir det till att bära lite väskor och sådant. Vi hörs och ses :>

p.s. Lite svar på kommentarer från förra inlägget.
Tack morot och Disa för kramarna :3. WTH Emma och Louise. Börjar vi alla bli galna?? Och bea, jag visste inte att du länkade min blogg..? Sweet. Sen vill jag ha anteckningar från allt jag missar på japanskan desu.


I en sann Sofie-anda laddar jag upp bilden där en pingvin ser ut som en moogle eller tvärtom. Den är tillräckligt söt! MEN DÅ DRAR JAG DÅ.

Comments
Postat av: joho

snapsnap

2009-01-12 @ 15:11:25
Postat av: Louise

Jag har alltid varit galen ^^

2009-01-18 @ 00:35:45

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0