paradoxalt

När jag vaknade imorse och vred på mig bland molnen så knäppte det till i huvudet. Intrasslad i osanningar låg jag där och blickade upp i taket, oförmögen till att somna om. Mitt huvud värkte. Jag ställde in tisdagen, och tänkte låsa in mig tills det blev onsdag. Då skulle jag våga mig ut. Snarare tvungen till det; "kunskapsutvärdering".

(Level 23 yes)

Om jag minns rätt från psykologi A så är jag i en fas av rationalisering och reaktionsbildning. Det hjälper inte att jag måste ta upp det här :3 Jag vet inte ens vad blockering är och om jag ens vill ha bort den. Vad väntar där bakom?

Jag trodde att jag vaknade från min dröm. Men det var fel, tydligen. Eftersom jag plötsligt var på väg ner till centrum, samma väg som i drömmen innan jag vaknade med en knäpp. Där satt jag på jobbet på läsavdelningen. På väg hem sken solen och det var trevligt kallt ute. Vägen hem var jag tvungen att komma på en vit lögn, för jag visste att mamma skulle vara hemma och fråga ut mig var jag varit. Hon kom på mig med att strunta lite i skolan, för det hade hänt i drömmen innan.

Men det här var bara en dröm i drömmen, för jag vaknade. Vred på mig bland molnen och så knäppte det till i huvudet. Intrasslad i osanningar låg jag där och blickade upp i taket, oförmögen till att somna om.....


Comments

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0