This is my serious face

En lägesrapport verkar vara det vettigaste att ta upp. Har inte blivit några direkt riktiga blogginlägg på senaste tiden. Vad är ett riktigt blogginlägg, egentligen? Nu föll jag nästan i den fällan. Jag fortsätter spinna vidare på ett annat ämne. Förlåt. Lägesrapport var det.

Julen är snart här. Jag hoppas att julstämningen ska infinna sig innan dess, så den har ungefär en vecka på sig. En vit jul vill jag ha! Inte den här regniga, gråa sörjan. Kan stå ut med den bitande kylan också om det bara vore snö ute att pulsa i. då skulle det finnas någon logik till att frysa. ”Åh det snöar. Känner inte mina fötter längre men det för inget. Snön är så fiiiiiiin!” Nästan alla julklappar är inhandlade, ska ha ett kakbak med mamma snart och städa lite. Efter det är jag redo. Då kan julen infinna sig.

Skolan är jag trött på. Har restuppgifter att göra på lovet och enligt vissa, detta är ett direkt citat, ”srsly, hur mycket kan det vara :P avsätt en kväll och gör hela skiten så har du det ur världen.” Tydligen kommer jag inte klara allt på en kväll men få det gjort ska jag. Plus så måste jag sätta igång med projektarbetet, helt sjukt att jag inte fått något gjort. Det praktiska alltså. Tanke- och idémässigt finns det material så det räcker. Börjar brinna i knutarna och jag måste skriva loggboken också. Kommer att få VG i slutbetyg i >Religionskunskap pga. mina MVG- och VG+ på uppgifter och prov. Japanska-provet gick ganska bra, 37/50, har MVG i terminsbetyg. I de andra ämnena går det rätt bra. Jag är en sådan medelmåtta så jag blir inte precis höjd till skyarna. Tråkigt nog. Micke har hoppat av och Joni ser så ledsen ut varje gång jag ser honom. Han har börjat skolka också! Joni, vår finska man, kom tillbaka! Vi kan bli ditt harem…

Jobbet går utmärkt. De vill gärna ha kvar mig efter gymnasiet, woot! Extra pengar! Spara! Men i nuläget har alla böcker/skivor/dvder chippats och utlånings och återlämningsmaskinerna har satts upp. De fungerar bara på de chippade böckerna, alltså måste vi stå och hålla koll när någon återlämnar så vi kan knipa de ochippade. Nu till jul när alla åker bort och lämnar sina böcker kommer det att bli kaos. Kommer att bli hur mycket som helst som behöver chippas. Samtidigt ska vi få upp allt chippat och återlämnat på hyllorna och det är där jag kommer in. Avskyr när återlämningshyllan för facklitteratur är proppfull. Facklitteratur är vidrigt. Så fruktansvärt vidrigt att sätta upp de böckerna. Alla dessa indelningar i avdelningen och alfabetisk ordning et cetera.

Kärleken har jag ingen kommentar på. Var tog alla tankar och funderingar vägen? De är bortstötta genom försvarsmekanismer är jag rädd.

Framtiden lurar bakom hörnet. Varje dag, varje timme, varje sekund, precis just nu. Egentligen existerar varken framtiden, nuet eller dåtiden eftersom de bara går att bevisa genom att bevisa nutiden. Vilket inte går. För att nutiden inte existerar. Inte min teori det här utan Augustinus. Ska ta fram min påse från Saco-mässan och gå igenom den på lovet hade jag tänkt. Rensa ur garderoben rejält så att jag får plats med mina kläder. (Och några nya kanske. Mellandagsrea och second hand är vad som gäller.)

Nu har jag fyllt inlägget med de centrala aspekterna utav ”mitt liv”. Fånigt att säga så. Ska vara seriösa katten ikväll med diverse småsaker som ligger och bildar hög.


Comments
Postat av: Emma

Jag har också en massa restuppgifter att göra över lovet. Ska vi stråla samman efter lovet och jämföra hur mycket vi faktiskt fick gjort? x'D jag slår vad om att du vinner :P

2008-12-17 @ 20:58:15
URL: http://tokoshie.livejournal.com/
Postat av: Cat

Yay, restuppgifter. Anyways. You can do this Hannah. Tror att vi alla kommer må bra av att få lite jullov och att komma ikapp.



<3

2008-12-18 @ 21:44:05
URL: http://caustette.blogg.se/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0