Gravity

Det är så nära nu att jag kan känna smaken i munnen. Frihet. Nästa torsdag slipper jag skolan fram till ett förbannat inringat datum i januari. Vem vill redan börja tänka på lovets slut? Inte jag. (Men vem vill åka på konvent i januari? Det vill jag.) Varför sitter jag och skriver vid den här tiden på morgonen? Det är vanligen nu jag sitter på Roslagsbanan, stirrar ut genom fönstret alternativt läser en rätt dålig pocketbok som jag bara klagar på alternativt spelar Klondike på iPoden.

Det ligger till såhär,förstår ni, att jag har ett luddigt minne om att ha stängt av det första alarmet på första försöket och dessutom på rätt knapp. Somnade om. Vaknade av andra alarmet. Läste sms och försökte vakna till, misslyckades och somnade om. Hade snooze igång och under min djupa sömn råkade jag stänga av det. Nu tror ni att allt hopp var ute för mig eller hur? Helt rätt. Min mor väcker mig 07:33 med motiveringen ”Heeeeej, jag klev precis upp, har du sovmorgon?” ”…. Uhjmmfff…. Nej..?” ”Ojdå. Ja, nu fick du det ändå.” Här kan ni själva använda er fantasi för dylika svordomar och rulla ur sängen för att rota fram något i klädväg a la försovning.

(För er som inte vet vad det kan tänkas vara så kommer det här. Random strumpor som inte matchar underkläderna. Det stör mig. Hela byxor som råkade sticka ut mest från högen. Nice, hela byxor! Lucky~ En grå t-shirt. En svart, för jävlig tjocktröja från H&M som jag bara använder hemma och aldrig offentligt.)

Jag bestämde mig för att jag inte kommer hinna till engelskan, vilket känns väldigt irriterande. Den enda vettiga lektionen jag har på onsdagar men också den svåraste. Så otroligt pretentiöst. Borde kanske ha skolkat idag i alla fall, men men. Ska in till Stockholm och lämna tidningar och foton till Serieteket. Tidningen kom förresten tillbaka feltryckt från tryckeriet. Framsidan blev baksidan. Så det fenomenala fotot på Sofie har ersatts av en pixlig ren. Julens mirakel? Nej. Ikväll är också min sista baslektion innan jullovet. Osäker på om jag ska fortsätta i vår, det finns verkligen ingen tid. Får vänta och se helt enkelt. Dags att ta itu med frukosten och snart bege sig antar jag.



Snart ska ni få läsa palindrom. Läskigt.

Comments
Postat av: Emma

"Random strumpor som inte matchar underkläderna. Det stör mig."



Seriously? x'D Jag anser det vara en lyckad outfit på morgonen om jag lyckats ta på mig likadana strumpor (oftast blir det ungefär "en randig, en med kossor på" kombinationen).



Tidningen var ganska fail. Men oh well ^^ Renen gjorde det värre tror jag. Jäkla rykande renar...

2008-12-11 @ 22:38:30
URL: http://tokoshie.livejournal.com/

Comment post here:

Name:
Rememeber me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0